barisan tentera ^^

14 Ogos 2013

Pengalaman mematangkan manusia sejagat


Benarlah kata orang pengalaman mematangkan kita. Alhamdulilah dengan izinNya aku kini tahu siapa dia yang sebenarnya. Tak pernah terlintas di benak hati, bahawa aku akan berkawan dengan SUAMI orang. Fuhh gilalaa wei !xpernah aku berniat nak berkawan malah menganggu gugat rumah tangga orang. Demi Allah tidak pernah terlintas sama sekali. Ya Allah, sekiranya aku membuat dosa ampunilah segala dosaku,dosa dia dan dosa hamba-hambaMu ini Ya Allah.Kau jauhkan aku serta hamba-hambaMu yang lain dari azabMu yang tidak terperi sakitnya.Aku amat takut akan balasanMu Ya rab. :’(  . Dari awal perkenalan kita awak memperkenalkan diri sebagai seorang yang belum mempunyai sesiapa. Pada mulanya saya amat meragui kata-kata awak.Tapi lama kelamaan saya tahu awak belum pon mempunyai sesiapa.Mesti korang bertanya pada hatikan kenapa aku berkata begini. Awak dan semua nak tahu bagaimana saya tahu ?Okay saya jelaskan.awak sentiasa ada masa untuk menanyakan khabar saya,memberi saya nasihat agar terus-terusan focus pada pembelajaran saya, dan banyak lagi tanpa mengikut masa.Pagi,petang,malam, malah pernah sekali tu awak mesej hampir lewat malam.kalau awak beristeri mestila awak takut untuk mesej saya pada setiap waktu dan ketika kan ? Baru-baru ini hari raya menjelma lagi.Biasanya pada hari yang mulia ini orang bergembira dengan keluarga,sahabat handai, dan orang tersayang juga x terkecuali kan ? tapi pada hari yang mulia ini juga saya mendapat berita yang membuatkan saya terkilan sangat.yang selama hari ini saya berkawan dengan SUAMI orang. What the hell? Nasib baik saya x pernahnya nak terjatuh suka kat awak. Okay masa saya tahu tu saya amat lega okay. U know why?? Sebabnya hati saya x salah menilai awak.KuinkKuink .^.^ OkayII fine saya tahula awak baik tapi baik awak tu hanya sementara. Pernah dengar x perpatah melayu berbunyi sebegini’Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua’For sure laa semua pernah dengarkan? Lempang lelaju kang kalau x pernah dengar. Hehe. Okay sebenarnya entry kali ni aku nak tonjolkan keSeriousan aku sedikit. Bolehkan? Nak menunjukkan betapa kita x boleh jugde a book by it’s cover.Muka suci murni tapi perangai mengalahkan tuttt. HAHAAHA . :D Saya tahu awak dah beristeri pon selepas mama saya mencuba menelefon awak.ketika tu saya sedang masak di dapur, dan mama bertanya yang awak ada x mesej saya.Saya menjawab dengan jujur binti ikhlas yang awak da 5 hari okay x mesej saya.Mama pon sajela call awak.TAPI ! awak x angkat. Mama cuba call dua tiga kali. Mungkin kali keempat macam tu awak terus off hp? Pasaipa off hp? Ade buat salah ker?? Pada ketika itu mama terus cakap jangan balas mesej awak sekiranya awak bagi mesej sebabnya mama da dapat agak yang awak da beristeri.Awak berani mesej saya sebab awak duduk berasingan dengan isteri awak.Mama saya mesej awak pon awak x balas? Asal? Dah terkantoikan? Mama saya tu terlebih dahulu makan garam dari awak taw. Kalau awak tipu saya kemungkinan besar saya x perasan. Tapi awak x ley tipu orang tuaa taw. Hehe . BTW kan Kalau awak dekat dengan isteri awak, awak takutkan nak mesej saya.sebab takut kantoikan? HAHAHA. Sungguh kelakar permainan awak ni laa. Masa tu juga saya teringat pesan seorang kawan saya. Die pernah berkata jangan bagi gambar dekat orang yang kita x kenal.Ayat tu terus-terusan terngiang-ngiang di ingatan saya lepas saya melalui fasa kebenaran pada hari yang mulia ni.Terima Kasih encikTentera J  saya..saya.. kini faham maksud awak.terima kasih awakk J Kini saya mula faham dan saya mula belajar mengenali seseorang. Orang selalu cakap mesti ade hikmah di sebalik musibah yang menimpa kitakan? In sha allah saya akan terima dengan lapang dada. Acece aku ni macam patah seribu pulak kan.gedik mengada betulla. Sepak muka kang ! hehe.Nasib aku x mudah jatuh hati. Terima kasih encikHati yang keras bak batu bataa. Terasa bersyukur sangat hati aku ni jenis sukar nak terima orang. Kalau aku kenal orang baru 3 or 4 bulan pon belum tentu aku terima orang tu. Sebabnya aku mula belaja keraskan hati semenjak mendengar kisah sedih seorang cousin aku.siapa cousin aku tu tidak perlulaa aku mentionKan di sini kan.takut mengaibkan beliau pulak.Belaja dari kesilapan aku nyna ! ayat tu selalu cousin aku bagi pada aku. Naik torek aku dengar ayat die. Yelaa gilaaa aku dengar ! HAHAHA J Aku rasa macam x nak post je entry ni. Rasa macam membuka pekung di dada. Tapi niat aku nak share dengan semua orang,walaupon aku tahu x ramai yang akan baca entry ni. Tapi sekurang-kurangnya ade yang akan terbacakan ? dan boleh amik ikhtibar jugak kan? So kirenya aku dah menyelamatkan korangnye soul la dari luka lara hujan badai semua bagai. HAHAHA.Tapi apa-apa pon aku tahu perancangan Allah itu lebih tepat untuk hambaNya. Yelaa name pon Pencipta dengan hamba, mestila pencipta yang menang dan betulkan. X gitu ?? gitu kann . HAHAHA. Sorry laa aku banyak bantai gelakGelak sikit. Actually aku x geti nak seSerious encikTentera sorg tu. Boringlaa serious sangat ni aku rasa macam xde life je madah nak serious je. Nanti x pasalPasal umo aku baru mencecah 20an orang da panggil aku NENDA. Hello?? X nak aku kayy. No no nooo.. serious mase tu aku lari setempat. Biar sampai aku pengsan.biar padan muka aku.HAHAHA..Okaylaa sebenarnya mase aku tengah create entry ni aku tengah siapkan assisgement. Aku hamper terlelap, sebab takut terlelap aku pon create la cerita aku yang x berapa nak seronok pada hari raya ni. Sebelum pape jadi baik aku bukak blog lepas tu hilangkan ngantok. Kalau aku bukak Facebook & Twitter maknenye x siaplaa assisgement aku.Almaklumlaa budak terlebih rajin macam aku ni kalau jumpa 2 sosial net tu memang x ingat apa dah. Assmnt x assmnt aku tolak tepi semua. Akhirnya sendiri menara. Ohhh x sanggup oden. Hehe J K laa nak sambung buat kerja ni. Bulan 9 ni aku dah start final exam.So kalau boleh tolonglaa doakan kejayaan aku. Xsusah pon doanya. Doakan dapat 4 FLAT pon cukup . hehehehe.. x banyak ponn 4 FLAT je. Kahkahkahhh. K la cekedaut semuaa. Selamat Malam . Good Night . Wan Shang Haw . Terima Kasih . Thank You . Xie Xie.kahkahkahh. Daa .. ASSALAMUALAIKUM SEMUAA. Tido biar elok sikit. Jangan dok berdengur . memekak taw ! hehe. DAAA >.<

Tiada ulasan: