barisan tentera ^^

16 Jun 2013

Pengalaman mematangkan seseorang .

Hampeh . dah berhabuk dah blog aku ni . nak bubuh bedaklaa kasi wangi . khkihkih . laplap skrin kasi licin bercahaya .HAHAHA . barulaa blog aku ni akan menarik tertarik blog memang kebabomm . HAHAHA . okayII . actually aku ni banyak sangat ter’MISS’ cerita untuk sharing ngn korang taw . sedih kan ? almaklumlaa . kite dah mula busy la wakk . kita dah jadi orang Pahang lak . awal bulan Jun kita masuk . okay . nak cerita pasal ape ek ? takut tercampur banyak story dalam 1 entry kali ni . yelaa tangan dah lama x menaipkann . nak buat macam mana kan ? so kalaukalau korang ternampak cerita lari tajuk tu pahampaham sendiri jela kayy . HAHAHA ! bagus . good girl ! good boy ! ade lagi x selain girl n boy ni ? piker jap . kihkihkihh . APP ! cepatlaa otak piker nak cerita pasal per ni . adoiadoii . peningpening kepada kite ni . HAAA ! idea dah mai dahh . kite cerita pasal pengalaman pertama kita beli ticket bus sendiri and perjalanan pulang ke JOHO . tanah tumpahnye darahku kayy . acecehh ^.^ . kisahnye bermula macam x dijangka taw awakawak semua . benda tu jadi sekelip mata je taw . benda x rancang tibatiba dah beli ticket untuk balik JOHO . kihkihkihh ,. Ni semua actually idea bernas dari si DHIA ( my housemate ) die ni budak Kay Ell aw . HAHA . die secara mengejutnya mengeluarkan idea bernas tu . dan disokong pulaa si Faraa ni ( my housemate ) die pulak budak Perakk ,. Memang terbaiklah kan . Dan aku ni laju je mulut JOM BELI TICKET SEKARANG ! haa ape lagikan dorang berdua terus pandang muka aku yang x  berapa nak cantik ni . kihkihkih . laju benoo budak JOHO ni kann ? well orang JOHO macam oden ni memang ade over sikit . kihkihkih ., xlama lepas tu kiteorang terus tuka baju then call Pokcik taxi untuk amik kiterorang then hantar ke station bus . Sampaisampai je kat sane aku cam nak nangis . kihkihkih . yelakann mahu x nye U aq dengan tempat bus tu jauh beb . siap naik taxi lagi ke situ . then boleh lak dorang tutup . memang dah nak meleleh dah mutiara murni ni . tapi aku ni jenis kuat beb . x de nye nak nangisnagis ni . kihkihkih . aku dan Dhia n Faraa pon pusingpusing situ then bacalaa perjalanan bas . mata aku ni laju je nampak perkataan JOHOR BAHRU . sebak sikit ., hehe . tibatiba datangla sorang Uncle ni datang tanya kiteorang nak balik mana . seperti biasa aku lah orang pertama jawab soalan Uncle tu . almaklumlaa OVERRR . hehehe . then aku cakapla JOHO . Dhia cakap Kay Ell . Faraa cakap Perak . Uncle tu punya penerangan cam mukadimah karangan paper BM aku mase SPM doe ! panjang gilaaa . sempat sangap dengar die cotcetcotcet . hehee . aku pon datang ke kaunter Cepat Ekspress . terpampang die tulis ( TUTUP ) . okay FINEEEE . memang sesuai sangat . yelakann . name campony dorang Cepat Ekspress maka dari itu dorang pon CEPAT DAN EKSPRESS LAA TUTUP . kihkihkih . okay then aku dengan dorang ni terus gerak ke kaunter Mara Liner . die tulis situ ( SEDANG BEREHAT ) okay legaa la sikit kan . dorang rehat je belum TUTUP ! hehehe .tunggula 5 minute . 6 minute . x datangdatang jugak . masuk minute ke 7 . aceceh .kitela pulak aku ni kan . hehe . datanglaa sorang abang macho ni tanya kiteorang  nak beli ticket ke dikk ? aku ternganga jap . coz dalam hati bilaa pulak mamat ni muncul . tibatiba ade .haha . lantak die lah kan , ade aku kisa ?? kihkihkih . well ayat ni pernah popular kan ?? okay lepas tu gedebak gedebuk aku pon belilaa ticket untuk pulang ke JOHO ^.^ .harga ticket RM21.70 pukul 10:15 pm . mase tu khamis malam . okayyla kan . jumaatnye class cancel . so bolehlaa aku balik khamis malam . jengjengjeng . aku piker aku balik sesorang .rupanya ramai uolls . termasuklaa member aku si Ash tu . Mase aku cerita kat die aku nak balik JOHO . die terus jerit kat telinga aku yang die pon nak balik . adoii . pecah gegendang telinga aku . nasib member . kalau x aku dah lama hempok kepala die . kihkihkih . tibelaa malam aku nak balik tu . sampaisampai kat station bus . orang dah ramai sikit . so xde lah takut mana kann . malam tu berlalu dengan sepi coz dah malam kan . naiknaik je bus aku terus terlelap . tapi tekak aku mulaalaa buat projek die . NAK MUNTAHHH ! oh noooo . kenapa perlu sekarang ? aku dalam bus wahai perut . kaw jangan buat hal . x yah gedikgedik nak muntah . please jangan malukan aku . x sanggupppp nak malula weii . aku mesejmesej dengan member aku . Omaa name die . alaalaa ustaz okay . aku pons dengan x tahu nak buat pe lagi aku pon bagitahu die yang aku macam nak muntah . ade ker die suruh aku ishtifarr ? wei aku nak muntah laa . bukan aku baru lepas buat dosaa . okay . aku pon bantai jelaa ikut cakap die . ustaz kann . tapi x lama lepas tu aku cakap kat die aku nak idea lain . coz aku dah ishtifar tapi x jalan pons . then die suruh aku tengok bendabenda hijau . sebagai contoh POKOKK ! aku macam nak hempuk je muka mamat ni . die cakap kalau tengok benda hijau rasa nak muntah tu in sha allah boleh reda . weii ... aku balik malam laa . mana nak nampak bendabenda hijau semuaa ni . yang aku nampak semuaa hitam . gelap taok x ? adoii . kalau x gelap pon aku nampak cahaya lampu kereta  . dah la aku x bawak plastik or gulagula HACKS . nak x nak aku tutup mata aku rapatrapat cuba lelap juga even dah hujung dah tekak aku ni . ALHAMDULILAHH ! aku sampai Segamat pukul 11 malam . Bila berhenti tekak aku x pulak buat hal . elokk je . aku pon bersyukur sangatlaa kan . then bus jalan je semula . tekak aku buat hal balik . aduhh MASAKK .. macam mana lagi aku nak buat ni ? aku dah panic habis dah time tu . takut muntah je . aku pon ishtifar banyakbanyak mudahmudahan allah permudahan jalan aku dan melegakan tekak aku . x lama lepas tu aku terlelap lagi . bangunbangun je aku dah sampai Bandar Johor Bahru . ALHAMDULILAH YA ALLAH . TERIMA KASIHHHH . aku terjaga pon sebab lampulampu kat Bandar JB liplapliplap.lepas tu sampaila aku ke LARKIN . turunturun bas je aku terus nampak kereta papa aku . aku terus lari . x peduli kiri kanan dah . nasib x de kereta . kihkihkih . aku kisskiss mama aku sikit . salamsalam papa aku sikit then terus papa aku drive balik Pasir Gudang . sampai je rumah . aku terus lari cari bilik aku . rinduu weii ! aku campak semua benda terus matikan diri . tettttt ..



BERSAMBUNG .. 


nanti aku tulis entry sambungannye kay . ni dah banyak sangat ni . lagipon kat sini dah magrib . aku still duduk depan laptop . ASTAFIRULLAHALAZIMM .. okayokay aku kasi settle tugas aku jap . then ade mase aku sambung cerita kayy . CEKEDAUTT KORANG . MMUAHH:* HAHAHAA . okaylaa byee .

Tiada ulasan: